Оскільки тема вибору "правильного" підрядника для виробництва корпоративного одягу досить об’ємна, я розбив її на дві частини. У першій частині ми розглянули важливі критерії оцінки якості, а саме: тканину, крій та пошив. Якщо ви не читали першу частину, обов’язково прочитайте її ТУТ.
Отже, у другій частині статті нам потрібно розібратися в важливому питанні: який спосіб нанесення зображення вибрати для брендування одягу і як визначити його якість.
Для початку давайте розберемося з тим, які, в принципі, види печатки бувають:
Шовкотрафаретний друк (шелкуха, шовкографія)
Прямий цифровий друк
Сублімаційний друк
Термоперенос (термоплівка)
Комп'ютерна вишивка
Ручний розпис фарбами
У розпорядженні нашої компанії є всі з перерахованих способів. Який з методів вибрати, залежить від ваших цілей, кількості зображень, специфіки принта, розміру зображення та інших деталей.
Це метод, при якому зображення переноситься на тканину за допомогою спеціальної фарби через заздалегідь підготовлену форму (сито, трафарет). Не підходить для одиничного друку, оскільки виходить дуже дорогим через високу вартість розробки одного трафарету для друку.
Собівартість шовкотрафаретного друку складається з
вартість розробки трафарету + вартість витратних матеріалів (фарб)
Оскільки вартість розробки трафарету є найбільш витратною і незмінною величиною (тобто не змінюється в залежності від кількості друків, будь то 10 чи 1000 однакових зображень), цей вид друку вигідний тільки для великих тиражів. Зі збільшенням кількості друків вартість за одиницю буде знижуватися. Наприклад, ціна на друк 10 зображень буде становити 2 у.о. за одиницю, тоді як при друку тих же зображень у кількості 100 штук — 0,5 у.о. за одиницю.
Особливості друку:
Вигідний при нанесенні великої кількості однакових зображень.
Зображення наноситься фарбою, яка залежно від якості може мати різну зносостійкість і чутливість до вигорання.
Мінуси:
під кожен розмір і вид зображення потрібно готувати окремий трафарет.
Плюси:
Один з найшвидших способів нанесення зображення.
Один з найзносостійкіших методів, за умови використання якісних фарб.
Легко наносити зображення на швах і стиках.
Що станеться при неправильному догляді за принтом:
фарба почне тріскатися та обсипатися
Як визначити якість фарби:
якщо фарба неякісна, вона почне обсипатися практично відразу, без будь-яких прань.
В яких випадках вибрати цей спосіб:
Це ідеальний спосіб для друку великої кількості однакових зображень однакового розміру. Саме зображення не має особливого значення; хороше шовкотрафаретне обладнання друкує навіть повнокольорові фотографії.
Це метод нанесення зображень, який здійснюється за допомогою текстильних чорнил на спеціальному текстильному принтері. Краще один раз побачити, ніж 100 раз почути, тому відео процесу додається:
Особливості друку:
При друку на темних або кольорових тканинах використовується додатковий шар білої фарби і грунтовки (праймер).
Ціна не змінюється залежно від обсягу.
Мінуси:
Дуже дорогий спосіб, при друці на темних і кольорових тканинах через ускладнення процесу і використання білих чорнил, які дорожчі за кольорові в кілька разів.
Погано виходить друк простих однотонних зображень (маси букв, цифри, наприклад), як на темних, так і на світлих тканинах.
Складно друкувати на швах і стиках, лише за наявності дорогого промислового обладнання.
Плюси:
Підходить для нанесення одиничних зображень.
Відмінна якість друку, висока чіткість при високій роздільній здатності підготовленого макета.
Ідеально підходить для друку складних, яскравих, повнокольорових зображень, особливо за умови якісно підготовленого макета.
Що станеться при неправильному догляді за принтом:
фарба почне тріскатися і обсипатися або втрачати насиченість кольору після першого прання.
Як визначити якість фарби:
на жаль, без прання це зробити неможливо. Якщо чорнила неякісні, зображення може полиняти або обсипатися після першого прання.
В яких випадках вибрати цей спосіб:
якщо потрібно надрукувати на натуральних тканинах повнокольорове яскраве зображення і потрібно визначити індивідуальний розмір зображення для кожного розміру одягу. Ідеально підходить для одиничних замовлень або якщо потрібно надрукувати 100 футболок з різними зображеннями.
Спосіб друку, при якому зображення спочатку наноситься на спеціальний сублімаційний папір, після чого накладається на тканину і під впливом температури і тиску фарба переходить з паперу на тканину. При цьому з'єднання фарби і тканини відбувається на молекулярному рівні, завдяки чому цей спосіб можна вважати найзносостійкішим. Але у цього способу є один великий мінус — друкувати можна тільки на синтетичних волокнах.
Особливості друку:
можна друкувати тільки на синтетичних, світлих тканинах
Мінуси:
Друк можливий тільки на синтетичних тканинах.
Плюси:
Чудова зносостійкість.
Найяскравіший і насичений друк, відмінне кольоропередавання.
Можна друкувати одиничні замовлення.
Що станеться при неправильному догляді за принтом:
фарба після прання відразу потускніє.
Як визначити погану якість друку:
якщо зображення виходить тьмяним, розмитим і з поганою кольоропередачею.
В яких випадках вибрати цей спосіб:
оскільки сублімація підходить тільки для синтетики, це ідеальний варіант для повного заповнення білої тканини будь-яким паттерном або зображенням, для подальшого виробництва спортивного одягу. Наприклад, більшість спортивних легінсів і футболок з яскравими принтами від таких відомих брендів, як Adidas, Nike та інші, використовують цей спосіб друку для створення яскравого спортивного одягу.
Якщо ви коли-небудь бачили футболки та світшоти з великими номерами та прізвищами на спині, то це якраз той спосіб друку, про який ми зараз поговоримо. Це метод, що полягає у вирізанні зображення зі спеціальної плівки (флекс або флок) на плотері та подальшому нанесенні отриманого зображення на тканину під впливом преса і температури. Термотрансферні плівки можуть бути різної текстури та якості (бархатисті, глянцеві, матові, пористі, флуоресцентні, світловідбиваючі тощо).
Особливості друку:
зображення не друкується, а вирізається, тому йдеться лише про векторні зображення. Друк растра таким способом неможливий.
Мінуси:
Неможливо друкувати повноколірні зображення.
Після нанесення зображення на тканину, та область, яка закрита принтом, перестає пропускати повітря, і якщо зображення велике, це відчувається при носінні.
Досить трудомісткий і тривалий процес виробництва, що складається з 4 етапів.
При великих обсягах цей спосіб невигідний, оскільки вартість не змінюється залежно від кількості нанесень.
Плюси:
Дуже яскраві однотонні кольори, спотворення кольору при друку виключене.
Великий вибір фактур і кольорів плівки (бархатисті, глянцеві, матові, пористі, флуоресцентні, світловідбиваючі та інші).
Що трапиться при неправильному догляді за принтом:
Плівка може відстати від тканини.
Як визначити погану якість друку:
Нерівно обрізані краї ліній зображення.
Якщо плівка неякісна, вона може відстати вже після першого прання.
В яких випадках вибрати цей метод:
Ідеальний спосіб, якщо вам потрібно нанести однотонні або кілька кольорових (2-4 кольори) зображень у невеликій кількості (до 20-30 шт).
Зазвичай це геометрично прості написи, цифри, силуети.
Ми дійшли до одного з найякісніших, ефектних і дорогих способів нанесення зображення на текстиль. У промислових масштабах вишивка зображення на одяг здійснюється на спеціальних вишивальних машинах. Зображення, нанесене таким способом, практично не зношується, принаймні не швидше за саму тканину, виглядає дуже "нарядно" і дорого. А тепер вже можна вишивати навіть складні, багатокольорові зображення. Процес вишивки виглядає наступним чином:
Особливості вишивки:
Зображення вишивається нитками безпосередньо на тканині.
Для кожного нового зображення необхідна розробка спеціальної програми для вишивки.
Мінуси:
Неможливо вишивати на готових виробах.
Складний процес нанесення і дороге обладнання роблять цей спосіб досить витратним, особливо для роздрібних замовлень.
Плюси:
Дорогий, ефектний і благородний зовнішній вигляд.
Практично не підлягає зносу.
Що станеться при неправильному догляді за принтом:
Особливо нічого, але при дуже жорсткому догляді нитки можуть потускніти разом з тканиною, на якій нанесено зображення.
Як визначити погану якість вишивки:
Стирчать нитки, криві лінії вишивки, порожнечі, через які просвічується тканина між однотонними елементами принта, неперервна нитка між окремими елементами.
У яких випадках вибрати цей спосіб?
Використовувати, якщо потрібно досягти максимального ефекту від зображення після нанесення і зробити його "благородним" і "дорожчим". Але при цьому вам потрібно вишивати хоча б 10-20 однакових зображень, інакше роздрібна ціна вас неприємно здивує.
Що ж, цей метод рідко використовується в масовому виробництві через свою складність. Адже для того, щоб намалювати один малюнок на одязі вручну, знадобиться 2-4 години, а для того, щоб надрукувати один малюнок на принтері, наприклад, знадобиться 10 хвилин. Тому цей метод більше підходить для ексклюзивних речей, але я все ж вирішив про нього згадати.
Особливості друку:
зображення наноситься художником за допомогою спеціальних текстильних фарб вручну
Мінуси:
найбільш трудомісткий спосіб нанесення зображення на текстиль
якість принта суб’єктивна і залежить від умінь художника
зображення, намальоване текстильними фарбами, вимагає особливого, дбайливого догляду
Плюси:
за умови хороших навичок художника виглядає дуже ефектно
індивідуальний підхід до кожного зображення
Що станеться при неправильному догляді за принтом:
зображення потріскається і відпаде, або потьмяніє
Як визначити погану якість малюнка:
тут все просто) якщо погано намальовано - це погано, якщо добре - це добре) В даному випадку Ви оцінюєте здібності художника
У яких випадках вибрати цей спосіб?
якщо душа просить бути індивідуальним на 100% або Вам захотілося щось ексклюзивне, чого не буде ні у кого.
ВИСНОВКИ:
Я постарався описати всі способи друку “своїми словами” і максимально зрозуміло для обивателя, сподіваюся, у мене це вийшло, і Ви зможете розібратися у всьому, що було описано вище.
Настав час поговорити про п’ятий, останній критерій у нашому списку щодо вибору ідеального виробника брендованого одягу для вашої компанії:
Я не дарма поставив цей критерій наприкінці списку. Наступна інформація послужить якоюсь "вишнею на торті" і підіб'є підсумок усьому, про що ми говорили) Отже, на мою суб'єктивну думку справжня якість ховається в деталях, тому я і вирішив, що однойменний пункт повинен бути винесений окремо. Цей блок розбитий на кілька смислових пунктів, про які ми зараз і поговоримо:
фурнітура та упаковка
гарантія
сервіс
сайт, блог, соціальні мережі
Якщо ви перевірили підрядника за попередніми 4 критеріями і зробили висновок, що все добре – залишилося перевірити ще дещо - як справи з фірмовою фурнітурою?
Що входить у поняття фірмова фурнітура:
Бірки із текстильної стрічки, які зазвичай вшивають у бік виробу. Вони несуть інформацію щодо догляду, країни виробника, складу тканини та бренду. Так от, якщо цей елемент присутній і на ньому видно ім'я компанії, у якої Ви замовляєте речі - це вже дуже добре. Отже люди "заморочилися" і зробили брендовані складники, хоча могли купити безіменні та використовувати їх. Відповідно, над важливішими речами компанія теж морочиться. А якщо Ви бачите таку бирку з ім'ям компанії, але ще й високої якості – наприклад, коли всі елементи бірки не просто надруковані на атласній стрічці, а вишиті – це “вищий пілотаж”! Тут ви маєте справу зі справжніми перфекціоністами!
Папір бірки, які ви звикли бачити на брендовому одязі. Так от, якщо ви звернулися до компанії, у якої на кожну річ кріпляться картонні бирки, брендовані їх логотипом - це теж гарний знак, який допомагає виявити перфекціоністів. І чим якісніша бирка - тим краще ставлення компанії до себе та клієнтів.
Іменні пломби на шнурках до яких кріпиться картонна бирка. Важко пояснювати, чи виглядають вони так: ФОТО. Зазвичай їх можна побачити лише на брендованих речах. Але якщо Ви побачили таку пломбу на корпоративному одязі, то, швидше за все, перед Вами лідери ринку. Навіть у нас таких немає, поки що…)
Упаковка. Чи індивідуальна упаковка кожної одиниці в окремі пакети чи ні? Якщо так, то якої якості ці пакети, чи є на них логотип компанії. Якщо індивідуальна упаковка передбачена – це вже чудовий показник. І, відповідно, чим якісніша упаковка - тим сумлінніший виробник. Також, якщо компанія до якої Ви звернулися може надати послугу по подарунковій упаковці - тобто зробити, наприклад, крафтові пакети з нанесенням Вашого лого на пакет - це ще один добрий знак.
Це важливий елемент, який дозволить убезпечити Вашу співпрацю. Якщо пам'ятаєте, наприкінці попередньої статті – я сказав, що розповім як уникнути проблем при пошитті. Так як зразок може бути ідеальним, а основна партія зовсім іншої якості. Так ось, за допомогою гарантії та укладення правильного договору можна убезпечити себе від несумлінних підрядників. Якщо компанія надає гарантію та анонсує те, що у разі шлюбу – компенсує втрати – це добре. А якщо ще готова підтвердити свою гарантію підписанням договору – дуже чудово. У такому разі є підстави довіряти такому підряднику.
Ще один важливий елемент, за допомогою якого визначається якість роботи будь-якої компанії. Отже, з чого складається гарний сервіс:
швидко відповідають на повідомлення в соціальних мережах або поштою
відразу передзвонюють або дають зворотний зв'язок після залишеної заявки на сайті
ввічливо розмовляють, не сперечаються, не грубять і допомагають у прорахунках, а чи не завжди запитують: “Так а Ви замовляти будете??!”
у процесі виконання замовлення – інформують про кожен етап
після виконання замовлення - передзвонюють та цікавляться відгуками
доступні для зв'язку у всіх соцмережах та месенджерах
безкоштовна доставка до дверей
чи вітає компанія клієнтів на великі свята чи дні народження? Чи можливо дарує несподівані подарунки?
Цей список можна продовжувати довго, але ми, мабуть, зупинимося на цьому - найголовнішому
Виходячи з цього пункту я рекомендую Вам перевірити як справи у компанії в інтернеті. Якщо компанія стежить за останніми тенденціями в інтернет-торгівлі, то її можна вважати сучасною. А якщо так, то, швидше за все, і у виробництві одягу - компанія дотримується тих самих стандартів, тобто "йде в ногу з часом". Так ось, пройдіться з наступних питань:
наявність блогу на сайті і коли була остання публікація?
на скільки зручний, красивий та сучасний сайт?
коли в останній щось публікувалося у соцмережах?
чи використовує компанія месенджери для зв'язку з клієнтами?
генерує чи компанія корисний відео-контент?
Також до цього пункту зарахую наявність інформації про клієнтів компанії. Зазвичай ця інформація публікується на сайті та в соцмережах. Якщо її немає, то обов'язково запитайте які компанії вже стали клієнтами підрядника, що розглядається. Чим більші клієнти цієї компанії - тим більша і сама компанія.
ФУХ, я вітаю Вас! Ми досить детально розглянули всі критерії, за якими можна оцінити якість підрядника. Але тепер питання полягає в тому – як правильно використовувати цю інформацію? Ви ж читали це не для загальної ерудиції правильно?) Напевно, Вам цікаво, як можна заощадити, які є лайфхаки, за що слід переплачувати, а за що не варто? Тому в наступній статті я розгляну 3 фатальні помилки, які роблять клієнти при замовленні корпоративного одягу. Маючи цю інформацію, Ви будете повністю озброєні для замовлення корпоративного одягу.